Belangrijk bij supervisie vind ik:

 

- dat er aangesloten wordt bij de persoonlijke leerdoelen, leerstijl en leerontwikkeling van de supervisant

- dat er een veilige leeromgeving ontstaat die bijdraagt aan een effectieve werkrelatie en heldere communicatie over de voortgang  van het leerproces

- dat de supervisant zich uitgenodigd voelt tot het vinden van een eigen stijl en werkwijze 

- dat de supervisant op een constructieve manier feedback krijgt in aansluiting op zijn/haar leerdoelen en leerwensen 

- dat de supervisie, indien wenselijk, bijgesteld wordt  op basis van feedback van de supervisant

- dat de reflectie van de supervisant op het eigen functioneren bevorderd wordt, waarbij diens context, positie, houding en handelen als  (systeem)therapeut centraal staat

- dat er tijdens het supervisieproces een sfeer van vertrouwen en betrokkenheid ontstaat, met behoud van voldoende professionele distantie. 

- dat niet alles goed hoeft te gaan en dat  er naast serieus werken ook gelachen kan worden. 

 

Bij de leertherapie ligt de focus op het persoonlijke groeiproces en de veranderwens van de systeemtherapeut in opleiding.  

 


Maak jouw eigen website met JouwWeb